Scroll to Top

Turn negative into positive

14 Januari • Kl: 18 56 • Kategori:

 
Varför kan inte den där finnen bara försvinna?
Tänk om jag verkligen har en stor näsa? Jo den är ju det, eller? (nej jag har inte komplex för min näsa tog ett exempel bara! ;) ) 
Varför gillar dem inte mig?
Varför sa jag inte så istället?
Varför försvarade jag mig inte när han förolämpade mig? :O
Varför låter jag hon bara köra med mig HELA TIDEN?
Varför ska livet vara så jäkla jobbigt?.....
 
7 negativa tankar som någon gång befunnit sig i mina tankars centrum eller liknande iallafall. Med hjälp av en massa hemska hormoner så tänker de flesta i vår ålder ofta väldigt negativt! Den absolut största orsaken till varför man mår dåligt är eftersom man trycker ner sig själv och gör varje sak mycket värre än vad den är! 
Därför är det jättebra att tränga ut alla dem där elaka negativa tankarna med positivitet! :D
 
För varje negativ tanke som dyker upp så ersätter man den med minst TVÅ positiva. Varje gång du känner dig nere så räkna upp en massa saker som gör dig glad! :D Nu tänker några av er garaterat! Men varför ska vi lyssna på henne? vad vet hon? eller JAG ÄR REDAN POSITIV!!!!!! 
Enda anledningen till att jag ens kan skriva dessa inlägg är för att jag har min kära vän google! Som är smockfull med tips som egentligen vem som helst kan hitta. Så testa bara, en vecka eller något sånt och se men försök verkligen, det finns ju som inget att förlora på det! :)
 
Flera tester visar också att positiva lever längre och åldras saktare eftersom de inte blir lika stressade och bekymrade som de som inte tänker positivt. SÅ LEV LÄNGE!!!! :)





Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0