Scroll to Top

Mot Norrland

21 Augusti • Kl: 09 03 • Kategori: Alla foton

Jag har aldig förrut åkt tåg ensam och var dessutom tvungen att byta tåg både i Göteborg och Stockholm så jag var väl lite orolig att jag inte skulle hitta rätt gate (säger man så) och missa tåget eller något. Men jag hade en sådan oerhörd tur, för jag stötte ihop med människor som hjälpte mig hela tiden. (Ett tips till er som reser mycket ensamma är att inte vara rädd för att fråga och prata, folk är ofta glada över att kunna vara till hjälp)
Jag stötte bland annat ihop med en jättetrevlig tjej som erbjöd sig att hjälpa mig med min väska mellan tågen och en annan som hjälpte mig runt på stationen i stockholm (hon hette också Elin :D). Det är så oerhört roligt med människor som pratar med en trots att man inte riktigt känner varandra. Det kan verkligen förgylla ens dag, speciellt när man ska resa långt och är i behov av tidsfördriv.
 
 





Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0