Scroll to Top

In aproximately eleven hours...

27 Februari • Kl: 23 04 • Kategori: Alla foton Friidrott

...så kommer jag förmodligen sitta ihopträngd i en buss full av friidrottare med en hysteriskt rolig resa till Bollnäs framför mig. Jag kan nog tänka mig att många av er har svårt att förstå charmen med att sitta inklämd i en svettig buss i 11 timmar och dela säte med 5 andra personer. (Ja... det har hänt..... och ja....  inte bara en gång.....) men det är en av de roligaste delarna av resan. Man kommer folk mycket nämre, bade som vänner och bokstavligt.
 
Det ska förstås bli väldigt härligt att få springa på riktiga banor igen och att få damma av spikskorna, men jag förväntar mig verkligen ingenting resultatmässigt den här tävlingen.
Har inte haft möjlighet att träna på flera veckor och har dessutom självklart dragit på mig en rikigt jobbig förkylning, (varför kunde den inte vänta 4 dagar till?!?!?!?!!?!?!?!?!?!)
 
Så jag känner verkligen inte att oddsen är på min sida. Om jag ska vara helt ärlig så känns tanken på att gå i ide och sova hela helgen inte alltför dum. Men jag kommer att få ha jätteroligt och göra det jag älskar med några av de härligaste människorna på den här planeten så jag väljer att skita i den impulsen.
 
Det går inte ens beskriva vilken underbar stämning och lagkänsla det är på dessa resor, inte bara för att vi gör lite galna och smått töntiga saker (okej kanske inte bara "smått" töntiga saker) utan för att alla är tillsammans och har roligt på ett helt annat sätt än under vanliga tävlingar.
 
Jag hoppas att ni läsare (eller ja... betraktare... eftersom jag oftast inte skriver så mycket) får en riktigt fin helg!
 
Det går inte ens att beskriva hur mycket jag saknar att umgås med dessa människor.
 





Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0