Scroll to Top

In the land of mountains and fjords

10 Februari • Kl: 19 28 • Kategori: Alla foton Landskap Porträtt Stilleben

För någon vecka sedan så åkte jag tillsammans med min käre fader och några goda vänner från dykarklubben till Norge för att reka efter en bra campingplats inför en resa vi ska göra senare I år.
Jag kan verkligen inte se mig mätt på detta land. Jag har varit i Norge väldigt mycket de senaste åren och jag vet att jag kommer resa dit fler gånger men jag tror aldrig någonsin att jag kommer sluta häpnas over hur vackert detta land är.
 
Tumlare (typ som delfiner) som hoppar i turkosblått vatten, frodig grönska (kanske inte så frodigt på vintern dock), höga berg, slingrande vägar och växlande väder. Det intressanta är att världen under ytan är minst lika intressant och vacker. Vackra varelser som b.la nakensnäckor, anemoner, eremitkräftor, krabbor, maneter, snäckor, mindre arter av hajar, tumlare, större fiskar som t.ex marulker och olika arter av plattfisk som lever mitt ibland frodig tareskog. För er som aldrig skådat denna värld så måste min förra mening bara ha låtit som en massa ord... men om ni spanar in mina två kommande inlägg så ska ni få se vad jag snackar om :)
 





Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0