Scroll to Top

Savoring in the freedom of summer

25 Juli • Kl: 16 38 • Kategori: Alla foton Natur Personligt

Jag har aldrig varit med om att en sommar anlänt mer lägligt, det har gått över en månad sedan vi slutade skolan, men stresskänslan och slitenheten har inte riktigt släppt sitt grepp om mig ännu. Jag insåg nog inte hur stressad jag varit nu i våras, förrän jag fick sommarlov på riktigt efter två och en halv veckas arbete. Jag gick näst intill bokstavligen i idé, instängd i mitt rum under en vecka. Ända tills vi skulle till London, då jag kände mig äntligen kände orken för att ta mig ur mitt lilla kryp in.
 
Men det är först nu som jag börjar känna hur viljan inom mig att göra saker och skaparlusten vaknar till liv igen. Vilket känns riktigt härligt då jag har ett år av ogenomförda idéer att ta i tu med och månader av orörda bilder att damma upp. För att inte tala om mitt rum som fler än en gång benämnts som naturskatastrof, med okänt antal omkommna, av min käre Isak.
Pågrund av stress har jag även missunnat mina kära vänner, vilka jag tänkte försöka styra upp lite planer med.  Men först ska jag göra saker för mig, och det ska bli oerhört roligt. Jag börjar äntligen känna mig levande igen, sådär som endast bara fötter mot gräs, ljusa långa nätter, longboardturer på solblekta asfaltsgator, regniga promenader utan jacka, midnattsbad och frodig grönska kan få en att känna. Idag hittade jag mig dessutom en trevlig fototidning som verkligen inspirerade mig, så jag sitter nu här och gör mitt bästa för att verkligen utnyttja inspirationen fullt ut när den äntligen fyller min kropp och själ igen.. 
 
Jag hoppas iallafall att ni har haft, har och kommer ha en riktigt trevlig sommar. Glöm inte bort att sommaren är tiden då man faktiskt får ta en paus från ansvaren, vårda sin själ och göra de saker man under gråa vardagar desperat önskar att man kunde fåt tid att göra. Kramar!
 
 

naturvän

Vad använder du för lens/objektiv till såna här foton? :)

Svar: Det är ett 100 mm tokina macro :)
Elin

2016-09-08 @ 19:55:11




Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0