Scroll to Top

Recipe: Green juice

15 Mars • Kl: 13 16 • Kategori: Alla foton Natural stuff and beauty Ätbart

Min kära vän Isabelle introducerade mig för ett tag sedan för "Green juice", något jag blev stormförtjust i redan efter första klunken. Oerhört gott, galet härlig färg och fullproppad med benefitiella nyttigheter. Dessutom kan man variera sin juice på oändligt antal sätt,helt och hållet efter smak och förutsättningar. En annan bra grej är det är inte allt för noga med hur mycket man tillsätter av olika ingredienser så länge juicen får sin fina gröna färg Tror inte att det blir bättre än så.
Det ultimata för att göra en sådan här är att ha en maskin särskilt anpassad för juice, men även en vanlig mixer går utmärkt att använda sig av. Det krävs dock lite mer jobb isåfall eftersom att man måste sila den, man måste även använda  sig av mer tillsatt vätska för att det ska kunna mixas än om man har en juicemaskin, så därför valde jag att tillsätta hasselnötsmjölk, lime och gurka. Om man har en mixer måste man också vara noggrannare med att skära allt i mindre bitar.
 
I min green juice tillsatte jag:
  • Ungefär 4 st gröna äpplen
  • Saften från 3 lime 
  • Lite mer än en halv gurka
  • Några nävar bladspenat
  • LIte grönkål
  • 1-2 smala skivor ingefära
  • Ungefär ett glas hasselnötsmjölk 
  • Ungefär en msk Chiafrön (finns inte på bild)
  • Ungefär en msk spirulinapulver (finns inte på bild)
  • Lite extra chiafrön och kokoschips som nyttig dekor 
1. Skölj av alla ingredienser
2. Hacka äpplen, gurka (glöm inte att skala) och grönkål i mindre bitar, pressa ut saften ur limen.
3. Tillsätt alla ingredienser gradvis medans du mixar, ett tips är att börja med vätskorna.
4.Om du använder dig av en mixer så bör du, för en tunnare juice sila innehållet. Jag hällde över innehållet  till en annan behållare genom en sil, små mängder i taget, varpå jag tryckte med en sked för att få ut så mycket juice som möjligt. Ett tips är att skölja silen emellanåt eftersom att fruktköttet fastnar i hålen vilket förhindrar saftens genomkomlighet.
 
5. Häll upp i en förslutningsbar behållare ex. en flaska eller burk
6. Ställ i kylen tills kall, skaka och drick :)
7.Jag valde att dekorera mitt glas med chia frön och kokoschips.
 
 
 

Jessica Högberg

Ser giftigt ut;)

Svar: hahaha det där är ganska precis samma ordval som min pojkvän använde när jag försökte dela med mig av min nya upptäckt XD
Elin

2015-03-17 @ 09:34:17
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Linnéa Thell Jansson

MMM vad gott det ser ut!!!

Svar: Ja det är det också, rekommenderar det alla dagar i veckan :')
Elin

2015-03-17 @ 17:46:58
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Jessica Högberg

he he, 2 skeptiker;)
Smakade han??

Svar: hahaha ja ;) nej hahaha kräsen i sinne xD men jag rekommenderar dig verkligen att ge det ett försök, det är mycket godare än vad det låter när man hör kombinationen av ingredienser ^^
Elin

2015-03-19 @ 13:54:40
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Jessica Högberg

Säg till när pojkvännen provat... och vad han tyckte... ;)

Svar: Hahaha shall do XD
Elin

2015-03-24 @ 19:42:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0