Scroll to Top

Fotoprojekt - Spegelbild

01 Maj • Kl: 13 00 • Kategori: Alla foton Fotoprojekt Porträtt

Sedan ett par månader tillbaka har jag och fyra andra tjejer haft ett fotoprojekt som går ut på att tolka ett tema och fotografera en bild som passa in i det. Vilket nog många av er redan vet. Som vanligt hade jag oerhörd beslutsångest och lyckades därför inte välja en bild, vilket ledde till att det blev två stycken ^^
Jag tror nog att många människor tror att bara människor som inte är nöjda med sin spegelbild sminkar sig. Men jag vet inte om jag håller med om att det är den enda anledningen. Jag har alltid tyckt att det är något särskilt med att sminka sig, litet grann som att måla en tavla. Jag har aldrig varit typen som sminkat mig särskilt mycket men med åren har jag långsamt kommit att tycka om det. Mycket för att jag gjort det till lite av en ritual som helt enkelt gör mig lite gladare, jag vet inte om det beror på känslan av "accomlishment" så att säga eller om det helt enkelt är för att känner sig mer redo inför saker man ska göra under dagen. Så mitt mål med bilden var både att visa vilken oerhörd konst det kan vara, samt att jag ville skapa en bild som visar de känslor som jag liksom många människor känner när de sminkar sig. Hur man kan känna sig lite vackrare, lite starkare, lite modigare och lite gladare efter att man utfört denna ritual.
 
Nedan finner ni de andras tjejernas bilder och tolkningar på temat. 
 
 Linn - Emma - Hanna - Sanna
 
 
 





Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0