Scroll to Top

Valborg och dagens klumpiga misstag.

03 Maj • Kl: 15 20 • Kategori: Alla foton Högtider Porträtt

Varje år på valborgsmässoafton anordnar dykarklubben jag är med i, ett 950 m långt lopp i vår lilla stads kanal. I år simmade omkring 25 stycken i det kalla vatten och i stort sett halva staden stod på kanten och hejade. Efteråt kan man grilla korv i någon av brasorna, lyssna på livemusik och bara mysa med nära och kära. Jag tycker att det är en riktigt mysig tillställning för att den för männsikor samman och för att den ger oss en anledning att tända mysiga brasor. 
 
Dessvärre så går saker sällan felfritt när jag är inblandad....
Varje år innan vi ska iväg till parken tjatar alltid mina föräldrar på mig om att ta på mig ordentligt med kläder... och varje år påpekar jag att jag faktiskt är tillräckligt gammal för att klä mig själv... men varje år slutar det också med att jag sitter där i parken på¨gränsen till att frysa ihjäl.. och självklart bestämmer jag mig även varje år för att börja lyssna mer på mina visa föräldrar... ska bli roligt att se om det någonsin inträffar. ;)
år lyckades jag dessutom med konsten att tappa bort mina mopednycklar... vilket jag upptäckte vid 23.00 då alla var påväg hem.. självklart jag har sprungit runt hela parken och busat med min lilla kompis Jesper... så jag och pappa stannade kvar för att leta.. när vi hunnit spendera över en kvart i mörkret, så kommer pappa på att han hittade några nycklar tidigare som han bad en vän till familjen lämna till polisen. Men eftersom att det inte var mina ordianrie nycklar utan extranycklarna jag hade så hade han inte kännt igen dem... snacka om ironiskt..men efter en tur till polistationen så löste det sig ändå och vi kunde börja åka hemåt i regnet.
 
En sak jag insett efter många år som olycksfågel är att man sällan får så goda skratt som när man insett som när något klumpigt händer. Så även om situation känns tarvlig för ögonblicket så genererar den minst lika mycket lycka i efterhand. 
 
 
Hoppas att ni alla haft en bra och förhoppningsvis lite varmare valborgs. Länka gärna era bloggar gärna nedan så jag får ta del av vad ni gjort. Kram! 
När vi fixat med båten och nästan alla förutom dykarna lämnat parken blev det lite korvgrillning och skratt tillslut iallafall. Det började dessutom regna ordentligt för första gången här i år, vilket en regnälskare som jag tyckte var jättemysigt. En riktigt trevlig kväll hade vi iallafall. 
 

Ida - foto & häst

så fina och härliga bilder :D verkar ha varit riktigt roligt :)

Svar: tack så hemskt mycket ^^ det var det verkligen
Elin

2015-05-04 @ 10:09:18
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Jessica Högberg

Skönt att du hittade nycklarna!!
Mycket fina bilder visar du upp!!

Svar: tack så hemskt mycket, vad glad jag blir :)
Elin

2015-05-05 @ 10:47:20
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Emma

Så roligt och riktigt fina bilder. Jobbigt att du tappade nycklarna men tur att det gick bra ändå ;)
Kramis

Svar: tack så hemskt mycket !! kramis ^^
Elin

2015-05-05 @ 11:27:14
URL: http://oscarssonemma.blogg.se




Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0