Scroll to Top

Fotoprojekt - Vatten

05 September • Kl: 23 04 • Kategori: Alla foton Bildprojekt 2015

 
I londons hjärta, bara ett hundratal meter från det välkända turistmålet "Tower bridge" så fann vi denna mysiga plats gömd bland de höga ultra-moderna byggnaderna. Synen av barnen som roade sig själva fick verkligen mina foto-fingrarna att börja klia. Jag har alltid älskat vatten. Jag har alltid älskat den lungnande känslan av frihet, när jag har svävat fram igenom det, likväl som jag, likt de flesta barn, alltid har älskat utmaningen med att gå så nära en vattenspridare som möjligt utan att bli träffad av dess strålar. Jag är känner mig ganska nöjd med månadens projekt, för att dessa bilder får mig att minnas hur det kändes att vara ett barn igen, ni vet sådär oförklarligt lycklig och bekymmersfri, näst intill hela tiden. Hur det kändes att spionera på sina föräldrar eller att gömma sig för bilar som passerade på vägen och förstås hur det kändes att springa genom sprinklers likt de på torget i London. Jag hoppas innerligt att dessa bilder kan bringa fram minnen även ur ert förflutna, på samma sätt som de gör för mig.
 
Detta inlägg är en del av ett fotoprojekt som jag har tillsammans med fyra stycken andra fotointresserade tjejer.  Klicka här för att se tolkningar på andra teman. Glöm inte att titta på de andra tjejernas tolkningar genom att klicka på länkarna nedan. 
Hanna - Sanna - Emma - Linn
  
 
// English translation: In the heart of London, only a hundred meters away from Tower bridge, we found this cosy place, hidden among the high ultramodern buildings. The sight of the children enjoying themselves truly made my photofingers itch. I have always loved water. I have always loved the feeling of freedom that fills my body when floating through it, aswell as I have always, like many children, loved the thrill and exitement of walking as close to a sprinkler as possible without being hit by it´s rays. I feel quite satisfyed with the project of this month, since theese picture make me remember the feeling of beeing a child again. How it felt to spy on my parents, how it felt to hide for cars passing me on the street and of course how it felt to run through the splashing water of sprinklers, such as the ones at that quare in London. I sincerely hope theese picture will bring you memories from your past, in the same way they did to me.
 

Emma

Wow vilka härliga bilder! Så fint :)

Svar: Så roligt att du tycker det ^^ tack :D
Elin

2015-09-06 @ 00:06:28
URL: http://oscarssonemma.blogg.se




Kommentera här:

Ditt namn
Spara uppgifter?

E-post (bara jag som ser)

Din Bloggadress

Kommentar

Trackback

RSS 2.0